E seara, tocmai ti-ai terminat antrenamentul si te intorci acasa flamand. Ce mananci seara dupa antrenament? Sigur vrei sa fie o masa usor de preparat, bogata in proteine, minerale si vitamine pentru ca muschii tai au acum nevoie de nutrienti si odihna. Poti alege sa mananci ton pe pat de baby spanac (stiu, suna de parca ar trebui sa fii chef ca sa prepari o astfel de mancare dar te asigur ca poti si singur). Totodata, o sa iti ia cateva minute pana cand va fi gata masa dupa antrenament.

Iti trebuie doua sau 3 bucati de ton rosu (file) pe care le gasesti la supermarket. Pune cele doua, 3 bucati pe o tava si asezoneaza-le pe ambele parti cu un mix de ierburi si condimente (ex: usturoi, piper, sare, etc., dupa gust).

Important de stiut despre ton: are o cantitate mare de proteine, contine calciu, vitamine si acizi grasi omega-3 care s-au dovedit a fi benefici sistemului cardiovascular, protejeaza plamanii (impotriva astmului), creierul (impotriva bolii Alzheimer) si articulatiile. Omega-3 mai ajuta de asemenea la eliminarea trigliceridelor si diminuarea colesterolului. Pe scurt, ai tot ce ii trebuie organimsului in acest moment dupa ce ti-ai terminat antrenamentul.

Cum prepari salata de ton pe pat de spanac.

Pune o tigaie pe aragaz (foc mediu) si toarna ulei de masline (deci alte grasimi bune), apoi lasa sa se incinga. Pana se incalzeste tigaia, poti spala baby spanacul. De asemenea (fac o paranteza), trebuie sa iti spun ca spanacul are foarte multe vitamine insa cel mai important de mentionat este faptul ca are o cantitate mare de antioxidanti. Acesti antioxidanti neutralizeaza radicalii liberi care sunt responsabili pentru diferite boli, asadar, poti considera baby spanacul un aliat al sanatatii tale.

Daca te intrebi cum „obtii” acesti radicali liberi, ei bine, din cauza lipsei de odihna (nu dormi cat trebuie), fumezi, mananci total gresit (junk food) si ai fi surprins sa stii ca inclusiv stresul fizic provocat de antrenamentul din sala contribuie la „productia” de radicali liberi. Acesti radicali liberi sunt practic paraziti. Un parazit nu poate exista singur, el depinde de un alt corp (celula, de exemplu).

Mai departe, peste baby spanac poti pune un morcov (dat prin razatoare). Din nou fac o paranteza si subliniez faptul ca morcovul are vitamine, ajuta vederea, etc.

In acest moment, tigaia ar trebui sa fie suficient de incalzita. Pune o bucata de ton si las-o sa se gateasca pentru aproximativ 45 de secunde pe fiecare parte. Repeta procesul pana cand ai terminat cu toata cantitatea disponibila. Mentionez ca in interior, culoarea va ramane aceeasi iar acest lucru este bun deoarece nutrientii din ton nu sunt distrusi prin gatire excesiva. Poate nu stiai dar cu cat gatesti mai mult un preparat, cu atat distrugi mai multi nutrienti.

Acum ca ai terminat de prajit tonul, nu mai ramane decat sa il tai in felii subtiri (depinde de preferinte pana la urma, totul tine de tine aici). Vei vedea ca asa cum ziceam mai sus, in interior isi va pastra culoarea. Va fi mai crud. Dar din nou, totul tine de preferinta fiecaruia. Daca vrei il poti lasa in tigaie mai mult timp. Bonus: toti vecinii tai vor fi la usa din cauza mirosului, implorand sa le dai si lor o bucatica 🙂

PS: poti pune in mixul de baby spanac cu morcov si otet balsamic pentru un pic de aroma, apoi amesteca toata compozitia.

In rest, ia o farfurie si pune prima data salata din baby spanac cu morcov, amestecate cu otetul balsamic. Ca si cantitate, depinde cata vrei sa mananci. Pune deasupra feliile de ton pe care le-ai taiat mai devreme. Sa ai pofta!