Te-ai intrebat macar o data, care este momentul ideal al zilei pentru a merge la sala? (cum ar fi dimineata, la pranza sau seara). Indiferent daca ti-ai pus sau nu aceasta intrebare, raspunsul este relativ simplu: orice moment al zilei este ideal pentru a te antrena!

Pentru mine de exemplu, exista anumite momente sau zile in care sunt mai stresat ori ingrijorat, am o problema, etc. si merg la sala cand simt nevoia sa iau o pauza. Ulterior, cand ies de acolo sunt practic o alta persoana (din punct de vedere psihic). Ma simt mai bine, ma descarc de grijile cu care am intrat initial in sala si reusesc astfel sa gasesc energie si incredere ca pot sa trec peste orice greutate. Asa ca oricand vrei tu, mergi la sala.

In regula, ce am scris mai sus a fost foarte pe scurt. Acum o sa dezvolt un pic ideea cu „timpul ideal pentru antrenament” si o sa afli in continuare recomandarea mea. In functie de scopul pe care il ai, exista momente mai potrivite decat altele intr-o zi. Daca vrei sa cresti in masa musculara iti recomand sa folosesti o anumita parte a zilei decat in cazul in care vrei sa slabesti (sau sa te definesti).

Sala de forta Miami Fitness

Sala de forta Miami Fitness

Daca vrei sa cresti in forta si dimensiuni, recomandarea mea este sa mergi la sala seara tarziu. Cand spun seara tarziu ma refer la urmatorul lucru: antrenamentul trebuie sa fie ultimul pe lista de prioritati din ziua respectiva. De ce? Cand ai terminat antrenamentul, ai „distrus” practic toate fibrele musculare ale grupei pe care tocmai ai lucrat-o. Imediat dupa, ia un shake de proteine si treci in pozitie orizontala (adica in pat) pentru sase – opt ore.

Din cauza ca in acest interval nu te misti foarte mult, corpul tau se reface folosind proteina din shake-ul pe care l-ai baut. Ce crezi ca se intampla daca faci asta dimineata? La fel (imagineaza-ti acelasi scenariu), tragi tare si iti duci antrenamentul la bun sfarsit, iti iei proteina dar nu te poti pune in pat sa dormi. Spre exemplu trebuie sa mergi la munca si o sa presupun ca lucrezi in constructii.

Daca te gandesti un pic, o sa realizezi ca folosesti din nou muschii (lucrati initial) iar in acest context fibrele nu se pot reface complet din cauza ca tu ai alte prioritati. De aceea muschii tai „sufera”, nu devin mai puternici pentru ca tu muncesti in continuare in loc sa iei acea pauza care este extrem de importanta dupa antrenament (ma refer la somn, nu la statul pe canapea butonand telecomanda)

Asa cum am mai zis, exista patru componente care cantaresc la fel de mult cand mergi la sala. Acestea sunt: antrenamentul, cardio, nutritia, si mai ales odihna. Trebuie sa ai suficient timp pentru refacere daca vrei sa cresti la dimensiunea dorita de tine. Pentru cei care folosesc steroizi, perioada de odihna este mai mica din cauza acestor droguri care grabesc intregul proces de reconstruire (asta nu inseamna ca sunt de acord cu steroizii, a nu se intelege gresit). Asa ca, in cazul in care nu ai suficient timp sa dormi, corpul tau neglijeaza refacerea fibrelor musculare si in acest fel efortul depus la sala este in zadar. Ne vei creste atat cat te-ai astepta pentru ca iti lipseste odihna din ecuatie.

Deci, in cazul in care vrei sa cresti, mergi seara tarziu la sala deoarece este un moment ideal pentru acest scop. Totusi, exista persoane carora le este greu sa faca acest lucru dar sunt si oameni care pur si simplu nu se pot baga la somn dupa ce au terminat antrenamentul. Daca acesta este si cazul tau, atunci mergi la sala cu trei sau patru ore inainte de ora la care te pui in pat.

Se spune ca organismul este din punct de vedere psihic cel mai activ dimineata iar fizic in jurul orei patru – cinci. Daca stai un pic sa te gandesti, in acest interval orar sala este extrem de aglomerata, toata lumea se antreneaza asa ca o sa iti fie greu sa lucrezi. Pe de alta parte, din aceasta cauza nu o sa poti sa respecti pauzele dintre serii. De regula ora patru – cinci este mai degraba o „ora de socializare” in care fetele vin machiate, parfumate si clar nu este momentul potrivit in care sa te antrenezi. Asa ca noaptea tarziu ii gasesti doar pe cei dedicati (cativa) si poti lucra fara probleme.

E drept ca mai conteaza si programul tau din timpul zilei. Daca esti extrem de ocupat, atunci dimineta poate sa fie o fereastra de care sa profiti. O sa iti fie mai greu la inceput dar dupa o perioada o sa te adaptezi. Un alt beneficiu (psihic) este ca iti incepi ziua in viteza a 5-a. Majoritatea oamenilor abia ies de la dus la acea ora iar tu deja depui efort pentru visele pe care le ai. Facand asta zi de zi, saptamana de saptamana, iti dai seama la ce nivel vei ajunge in comparatie cu competitia.

Totusi, in cazul in care alegi sa te antrenezi dimineata, nu uita ca seara sa mergi la somn fara mancare in stomac. Cand spun asta ma refer la lipsa totala a carbohidratilor (nu si a proteinelor, ele ajuta la refacere). Mergi la alergat pentru a consuma energia ramasa si pune-te in pat cu stomacul gol. In acest fel, corpul tau va descompune din grasime pentru a genera energia necesara somnului.