Te intrebi ce plan de nutritie sa adopti? Mai intai, vreau sa intelegi un lucru: nutritia nu este importanta doar daca mergi la sala, vrei sa pui muschi pe tine sau iti doresti sa slabesti. Nu! Nutritia reprezinta un stil de viata si cred ca ne dorim cu totii sa fim sanatosi.

De exemplu, iti prezint pe scurt alimentatia mea: carne slaba (piept de pui sau de curcan, vita, peste), legume, unele grasimi si o cantitate mica de carbohidrati (precizez ca ii aleg pe cei complecsi; ex: fulgi de ovaz).

Cand mergi la cumparaturi, iti dau un sfat: evita sa treci printre raioanele cu produse procesate! Acolo gasesti doar junk food. Organismului tau ii sunt suficienti nutrientii din alimentele prezentate putin mai sus.

Sa nu imi spui ca abordand o astfel de dieta vei duce dorul gustului. Ai posibilitatea sa folosesti tot felul de mirodenii. Totusi, te intereseaza mai mult gustul sau calitatea nutritionala a acelui aliment? Mananci pentru a-ti alimenta organismul nu pentru a-ti satisface apetitiul! E important sa intelegi acest lucru daca vrei sa ai progrese.

Acum, de cate ori mananc eu? De 5, 6 ori pe zi (cu o gustare inclusa; hai doua, daca mi-e foame prea tare). Deseori primesc pe facebook intrebari precum: „de ce nu pun pe mine” / de ce nu slabesc?” Esti dispus sa mananci 6 mese pe zi ca sa cresti? Trebuie sa adopti o dieta bazata pe surplus caloric, asta e pretul. Aa, vrei sa dai jos? Pai atunci, mergi pe deficit caloric si ai grija cate grasimi si carbohidrati mananci. Daca faci totul dupa ureche, cum poti crede ca vei avea rezultatele dorite? Fii disciplinat!

Fara nutritia corespunzatoare, amani progresul

Pe langa cele mentionate, hai sa vedem ce ii mai trebuie organismului. Ghicesti? Apa.. multa! Aproximativ 3,5-4 litri pe zi beau eu (cu lamaie). De ce lamaie? Iti mentine corpul alcalin si ajuta sistemul imunitar. Iar lista devine completa impreuna cu suplimentele pe care le iau, fie dimineata, in timpul zilei sau imediat dupa antrenament. Dimineata, dupa prima masa, iau omega (o grasime de care ai nevoie). La masa doi si trei iau CLA si uneori L-carnitina (consider ca ajuta in procesul de definire). Dupa antrenament un shake proteic (whey + dextroza).

Asa arata „dieta” mea. Iar sfatul meu este sa incerci aceasta teorie, nu sa o consideri cea mai buna dieta sau dieta perfecta pentru a slabi, etc. Testeaza, fa modificari. Am mai spus-o si o repet, nu suntem la fel. Deci, organismul nostru reactioneaza diferit la ce ti-am spus pana acum. Nu crede chiar tot ce ti se spune, cerceteaza. Acelasi lucru il fac si eu in continuare. Cu toate ca iti spun ce mananc eu, cand si cum, nu inseamna ca trebuie sa faci fix la fel. Daca vei urmari doi gemeni facand aceleasi lucruri vei vedea ca rezultatele sunt diferite.

S-ar putea sa ti se para ca e prea mult de retinut. Iti sugerez sa incerci pe rand ceva nou. Astfel, vei avea ocazia sa vezi ce merge pentru tine si ce nu. Ia-ti notite, iti va fi mai usor sa creezi dieta perfecta pentru scopul pe care il ai.

Daca ai mese copioase de dimineata, la pranz si seara, gresesti. Stiu ca vezi la tv „pentru o viata sanatoasa, respectati mesele principale ale zilei”, numai ca tu nu esti un om normal (nu te fac nebun), ci doar subliniez faptul ca organismul tau este mult mai activ si deci, 3 mese pe zi sunt insuficiente sau prea multe daca manaci cate 5000 de calorii / masa dar vrei sa slabesti. Intelegi?

Vrei sa cresti dimensiunea muschilor? Ai nevoie de mai multe mese pe zi (dar nu foarte mari). De ce? In acest fel, organismul va „ataca” mancarea din stomac pentru energie (un fel de strat protector pentru muschii tai). Mananci o data la 5 ore? Ghici ce! Corpul tau isi va lua energia necesara din muschi. Ii este foarte usor sa faca lucrul acesta pentru ca el nu „vede” lucrurile asa cum le vezi tu. De aceea eu mananc atatea mese la interval de aproximativ 3 ore si ai face bine sa studiezi un pic scopul pe care il ai si sa te apuci serios de treaba daca vrei rezultate.

Foarte important. In cazul in care mananci mai des (cum fac eu), metabolismul va fi mai ridicat, ceea ce este bine deoarece vei arde calorii pentru digestie in timp ce protejezi masa musculara.

Problema cu mancarea este urmatoarea: daca esti genul care sta toata ziua pe canapea sau pe scaunul de la birou ori mananci din plictiseala, corpul va stoca energia sub forma de grasime iar stomacul tau va deveni din ce in ce mai mare. In acelasi timp, nivelul depresiei va creste. Si nu-mi spune ca te-ai simti bine cu burta atarnand peste curea.

Pont: vrei sa pui pe tine? Antreneaza-te seara! Mananca apoi o proteina de calitate si dormi 8-9 ore. In acest interval corpul tau se reface.

Apropo, nu exista o dieta secreta care face minuni pentru toata lumea. Aici este vorba de mentalitate. Cum adaptezi lucrurile in functie de scopul tau. Spune-ti in gand: „voi face treaba asta indiferent de greutatile pe care le voi intampina sau cat de mult timp imi va lua. Voi incerca mereu pana voi reusi. Nu ma deranjeaza disconfortul, suisurile si coborasurile din viata de zi cu zi, sunt cu ochii pe scopul principal si voi reusi”. Ma rog, intelegi tu ideea.

Totodata, este foarte important sa iti folosesti mintea in acest razboi al caloriilor. Preia controlul asupra vietii tale daca vrei sa obtii rezultate de calitate. Insa, evita scurtaturile deoarece, este posibil sa te coste mai mult decat poti plati. Nu poti sa slabesti sau sa sculptezi corpul peste noapte. Ia-o usor!

In concluzie, daca tii cont de alimentatie, te antrenezi, faci cardio si dormi suficient, ti se va indeplini dorinta de a arata bine si de a fi sanatos. In curand, iti pregatesc un articol cu tot ce mananc eu intr-o zi. Poate asa te inspiri si iti creezi propria dieta.